Це цікаво!


Наша класна родина

            Сьогодні ми раділи снігу, тому день пройшов весело і цікаво. Крім одержаних знань, отримали  заряд бадьорості, граючи в сніжки та катаючись на гірці.







Дорогий мій 8 клас!
Щиро вітаю вас з Новим  2017 роком ! Бажаю вам  щасливого, цікавого  дитинства, здійснення мрій, гарних оцінок та нових досягнень!

Вітаю всіх! Вітаю всіх!
Нехай лунає щирий сміх!
Хай щастя йде у кожний дім
Та буде затишно у нім.

Ваш класний керівник




ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ
У сучасному інформаційному суспільстві дуже важливо знати свої права. Особливо це актуально для найменш захищених верств соціуму - дітей-підлітків. Адже, дуже часто права підрослих дітей порушуються , особливо в питаннях працевлаштування. 
У той же час, стрімке дорослішання часто породжує у них відчуття повної рівності з дорослими. Внаслідок чого, з боку підлітка, будинку починається войовниче відстоювання своїх прав та ігнорування обов'язків.
 
Не слід забувати про те, що незважаючи на уявну дорослість, підлітки ще морально і соціально незрілі. І слід допомогти їм розібратися в непростих юридичних і моральних питаннях.
 
Які права має підліток?
Згідно Конвенції ООН, кожна дитина має безумовне право на життя, розвиток і захист своїх прав. Також у дітей є право на активне життя в соціумі. 
Права підлітка в школі - це можливість отримання безкоштовної освіти, яке повинно відповідати сучасним стандартам. Крім того, дитина може самостійно вибирати навчальний заклад і при необхідності змінювати його. Підліток має право на психологічну та педагогічну допомогу, свободу вираження своїх переконань.
 
Певними правами підліток має і в сім'ї.
 
Так, починаючи з 14 років діти вже можуть самостійно розпоряджатися своїми грошима , і при необхідності вкладати їх на рахунку в банку.
 
З 14 років вони отримують право бути прийнятими на роботу. Але для підлітків 14 - 16 років робочий день не повинен становити більше 5 годин, а для 16 - 18 років - не більше 7 годин.
 
Права та обов'язки учнів
    Учні мають право:     - на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;     - на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;     - на доступ до інформації з усіх галузей знань;     - брати участь у різних видах науково-практичної діяльності: конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;     - брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;     - брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);       - брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;     - на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;     - на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;     - на відпочинок під час перерв, в неділю, святкові та канікулярні дні.     Учні зобов’язані:     - оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;     - дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;     - бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;     - дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;     - брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;     - дотримуватися правил особистої гігієни;     - піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;     - дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу;     - діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи;     - дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у веденні домашнього господарства);     - дотримуватися ділового стилю одягу;     - займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.     Учням забороняється:     - допускати прояви грубості, вульгарності;     - палити у приміщеннях і на території навчального закладу;     - використовувати петарди;     - вживати алкогольні вироби, наркотичні та токсичні речовини;     - псувати державне, громадське та особисте майно.     Заохочення і покарання учнів:     Учні, які відзначилися у навчанні, праці заохочуються подякою з занесенням до особової справи, Похвальним листом „За відмінні успіхи у навчанні”, Похвальною грамотою „За особливі успіхи у вивченні окремих предметів”, цінними подарунками, туристичними путівками тощо.   По закінченні школи учні, які мають високий рівень навчальних досягнень, нагороджуються Похвальними грамотами, золотими і срібними медалями. За рішенням виконкому для учнів, які мають високий рівень навчальних досягнень, та переможців олімпіад встановлюються учнівські стипендії. У випадку порушення норм і правил поведінки, псування шкільного майна, навчального обладнання, не виконання внутрішнього розпорядку школи до учнів можуть застосовуватися такі міри дисциплінарного покарання: - зауваження вчителя; - зауваження чи догана директора школи; - догана директора школи у присутності всіх учнів; - направлення подання щодо порушника до підрозділу кримінальної міліції у справах неповнолітніх для вирішення питання про притягнення батьків (осіб, що їх замінюють) до адміністративної відповідальності та взяття на профілактичний облік у встановленому Законодавством порядку; - клопотання про позбавлення учня статусу школяра, виключення зі школи. Рішення про позбавлення статусу школяра приймається на загальних зборах колективу з урахуванням думки органів учнівського самоврядування, громадської думки та погодження із відділом у справах сім’ї та молоді. Учні, які порушили адміністративне право або вчинили злочин, за поданням правових органів ставляться на облік, як правопорушники, а в разі притягнення до кримінальної відповідальності – виключаються зі школи. За нанесення умисних матеріальних збитків майну чи обладнанню учнями субсидарну матеріальну відповідальність несуть батьки або особи, які їх замінюють. Крім прав, підліток має і ряд обов'язків. 
Обов'язки підлітка в суспільстві
Кожна дитина повинна бути законослухняним громадянином свого товариства, тобто дотримуватися права і свободу інших людей та не вчиняти правопорушень або злочинів. Також обов'язковим є отримання основного загальної освіти.
 Формування у підлітків відповідальності за свої вчинки
Останім часом проблема соціального здоров’я підростаючого покоління набуває особливої актуальності. Нині серед молоді все більше можна спостерігати негативних проявів в контексті їхньої поведінки в тому числі й по відношенню до людей, які їх оточують.Нажаль, підлітки не завжди розуміють, що відсутність відповідальності за власні дії може нанести шкоду як самому собі так і суспільству в цілому. У теперішній час зростає кількість випадків безвідповідального поводження шкільної молоді (переважно підлітків) по відношенню до оточуючих. Психологи відзначають, що загалом у підлітків зросла асоціальна спрямованість, вони стали більш агресивними, вразливими, швидко виходять із стану рівноваги. В окремих дітей роз­виваються хибні якості: жорстокість, брехливість, лють; у значної частини підлітків порушуються ціннісні орієнтації  Такі характеристики можуть призводити до певних негараздів. Досить часто це позначається у поведінці підлітка відносно своїх близьких (безпідставні грубощі, неслухняність, навмисні дії, що приносять їм неприємності і т.д.), однолітків (образи, приниження інших, прояви насилля до слабших тощо), літніх людей (насміхання, прояви неповаги, відсутність бажання допомогти, нанесення шкоди тощо).Значно знизилась відповідальність сучасної молоді й по відношенню до зародження нового життя. Нині все більша кількість дівчат наважується на аборти не замислюючись, що вони позбавляють дитину права на життя, при цьому власну дитину. Нажаль, достатньо часто сьогодні аборти здійснюються дівчатами-підлітками. Це у свою чергу також говорить й про безвідповідальність хлопців-підлітків, які, схиляючи дівчину до статевих стосунків, не замислюються про можливі небажані наслідки (вагітність, зараження хворобами, що передаються статевим шляхом, в тому числі й ВІЧ).Також, останнім часом можна відмічати зменшення відповідальності серед підлітків за свої вчинки по відношенню до тварин, навколишнього середовища тощо. Все це говорить, про необхідність формування в сучасних підлітків відповідальності за власні дії та поведінку, як складової частини індивідуального соціального здоров’я. В нашому розумінні соціальна відповідальність відображається через здатність підлітка до критичного мислення відносно власних вчинків, спроможність робити правильні висновки стосовно своїх безвідповідальних дій, обдумливо ставитись до прийняття будь яких рішень, а також прагнення навчатись на чужих помилках у зазначеному контексті.Саме за умови дотримання відповідних дій, на нашу думку, підліток може цілком сприяти підвищенню рівня власної відповідльності й соціального здоров’я відповідно. 
Яка ж роль батьків у попередженні правопорушень дітей?
 Сьогодні наша зустріч присвячена проблемі зростання правопорушень серед підлітків. Що ж є причиною зростання злочинності? Я пропоную вашій увазі витягу з газетної статті, автором якої є старший науковий співробітник Філії ВНДІ МВС Росії Євген Чернобродов: Проблема профілактики протиправної поведінки неповнолітніх - одна з центральних для цілого ряду галузей науки. Кримінологи, педагоги, психологи намагаються знайти кошти для того, щоб поведінка дітей, підлітків, юнаків і дівчат не набуло протиправну спрямованість. Однак проблема ця виникла не зараз, ще в глибоку давнину, коли ще тільки зароджувалися норми моралі, з'явилися причини, що породжують їх порушення. Адже будь-які правила несуть в собі якусь готовність до самообмеження, припускають потенційний "громадський альтруїзм" і готовність до каральних санкцій у разі їх порушення. У сучасній вітчизняній психології до делинквентным форм поведінки відносять шкільні прогули, дрібне хуліганство, прилучення до асоціальної групи і т. д. Типовими проявами делінквентної поведінки є ситуаційно-обумовлені дитячі і підліткові поведінкові реакції, пов'язані з сімейної і шкільної дезадаптацією, труднощами спілкування. Основні причини труднощів у вихованні окремих підлітків слід шукати в неправильних стосунках в родині, в прагненні підлітків затвердити себе будь-яким способом. Для сучасних підлітків з делинквентным поведінкою характерні ситуативні, здебільшого примітивні "плани' протиправної діяльності, цілі якої носять безпосередньо споживчий характер: дістати гроші для випивки, помститися кому-небудь, "показати себе". Потреби і інтереси, намагання задоволення яких служать згодом джерелом злочину, вже під час свого формування не відповідає загальноприйнятим нормам, суперечать їм, створюючи неминучі для даної особи труднощі в соціальній адаптації. В основі формування делінквентної поведінки підлітків лежить конфліктна атмосфера в сім'ї. Питання про порушення між батьками і дітьми безпосередньо пов'язаний з проблемою не тільки неврози, але і всіх прикордонних з патологією станів і в дитячому, і в підлітковому віці. Причина конфліктних відносин нерідко криється в наявності у батьків невротичної та особистісної патології. Найбільше проблем виникає у сім'ях, де батьки схильні до авторитарних установок і мають гіпертрофоване почуття "я". У підлітків – правопорушників спостерігається наявність чітко виражених егоїстичних, суспільно негативних, у тому числі й аномальних, не властивих віку потреб; вживання наркотиків, куріння тютюну, вживання алкогольних напоїв, тяжіння до бродяжництва. Вчитель: Таким чином, відхилення в поведінці дитини є наслідком «особливих» стосунків у сім'ї, школі, в підліткової середовищі. II.А що думають про це наші діти? (знайомство з підсумками анкетування учнів - слайд) Обговорення. III. Практична частина. ( Батьки працюють в групах) Вчитель: Не секрет, що 70% підлітків – правопорушників виховуються в сім'ях п'яниць. А більшість хуліганських вчинків (80%), вбивств (70%) відбувається в стані алкогольного сп'яніння. IV. Учитель пропонує батькам 2 статті з молодіжної правової газети про наркотики і підлітковий суїцид (слайд) «Цих подій могло не статися, якщо...»(обговорення в групах) III.Батьки у виховній системі гімназії Які форми роботи з даними розділами ви можете запропонувати? Перед вами на ватмані ці ж розділи, внесіть свої пропозиції. IV.А тепер давайте спробуємо скласти програму виховання високоморальної особистості (робота в групах) V. Висновок. Вчитель: Сім'я – це перший колектив у житті дитини. У процесі формування особистості родина відіграє головну роль. І яким буде дитина багато в чому залежить від взаємин у сім'ї. І я бажаю всім вам терпіння, взаємоповаги. Пам'ятайте, що завжди є вихід з будь-якої ситуації. І вам в цьому допоможуть мудрі поради, які психологи називають «дорогою в чотирнадцять кроків» (вчитель роздає рекомендації) 






Немає коментарів:

Дописати коментар